Met deze warmte heeft niemand zin om de oven aan te zetten, maar iets lekkers op tafel zetten kan gelukkig ook zonder bakken. Dit no bake aardbeien boltaartje is fris, romig en makkelijk te maken met simpele ingrediënten. Door de bolvorm en de mooie afwerking met aardbeien ziet het taartje er toch luxe uit, perfect voor een zomerse dag, verjaardag of als feestelijk dessert.
Bekleed een bolvormige schaal met een doorsnede van 15-20 cm met een stuk huishoudfolie.
Met een mixer mix je de slagroom met poedersuiker lobbig en voeg de mascarpone en vanille extract toe. Mix de verder tot een stevig geheel en doe dit in een spuitzak.
Snijd de aardbeien in plakjes en bedenk de hele vorm met de plakjes aardbeien.
Spuit voorzichtig een laagje creme over de aardbeien en met een spatel smeer je de laag voorzichtig uit over de aardbeien.
Hierover komt een laag lange vingers die je eerste in de melk doopt, zodat ze lekker zachte worden.
Bedek de creme met een laagje lange vingers
Hierover heen, weer een laagje creme en een laagje aardbeien.
Sluit af met de rest van de lange vingers.
Sluit de taart af met de plastic folie en laat dit minimaal 4 uur opstijven.
Keer de taart om op een plateau en verwijder de plastic folie.
Eet smakelijk!